Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Σωτήρης Παστάκας, "Food Line"




Από τη συλλογή «ΧΑΜΕΝΟ ΚΟΡΜΙ»

*

Την καύτρα απ’ το τσιγάρο μου
θα την είδατε βέβαια,
πίσω από κατεβασμένες τέντες
ανάμεσα σε καλλωπιστικά φυτά
να φέγγει την τετάρτη πρωινή
αφού ξενύχτησα και πάλι απόψε,
με ψιλοβρόχι, μαυρογιαννάκη
και τσιγάρα άπειρα, κάτι
δεν μπορεί θα πήρε το μάτι σας,
απλή υποσημείωση στο κείμενο
της δικιάς σας νύχτας,
υπενθύμιση και αναγωγή
σε όλες τις αναρίθμητες απώλειες,
ένας που έχασε ό,τι είχε να χάσει
έχασε στο τέλος και τον ύπνο του.




*

Ασώματος ων, διαρκώς κυνηγών
την αγκαλιά απ’ το σώμα στο σώμα
που θα με ντύσει, το βλέμμα
που θα μου σιδερώσει τις ρυτίδες,
θα με αποκαταστήσει όμορφο
και ευπρεπή, αλλά κυρίως το σώμα
επιζητάω που θα μου δώσει πίσω
το χαμένο μου κορμί.




Από τη συλλογή «ΣΥΣΣΙΤΙΟ»

*

Ρακή οροπεδίου Λασιθίου
μικρής παραγωγής, δέκα
κιλών ετησίως, μας έφερε
ο Στέλιος γι’ αγίασμα. Να
κοινωνούμε μεταξύ μας.
Η συγχώρεση έχει αξία
μόνον όταν βλέπεις
τον άλλον στα μάτια.
Όταν κανένας απ’ τους δύο
δεν τα ’χει σφαλίσει για πάντα.




*

Το βρώμικο μισοφαγωμένο
χάμπουργκερ γνωστής αλυσίδας
πολιτισμού το βρήκε πεταμένο
στον κάδο απορριμμάτων.
Το έφαγε μόνον αφού έπιασε
τη θέση του για τη νύχτα
στο παγκάκι. Θα είχε υπάρξει
λιχούδης. Τον έβλεπα
να γλείφει τα δάχτυλα, όπως
κάναμε κι εμείς με μια φέτα ψωμί,
ζάχαρη και λάδι.




Από τη συλλογή «ΡΟΗ ΡΑΚΗΣ»

*

Να παραδοθούμε στη φθορά.
Ψίχουλα θρυμματισμένης
φρατζόλας να μας τινάξει
ένα χέρι απ’ το μπαλκόνι
στα πετεινά του ουρανού.




*

Να σπάσω τον κουμπαρά.
Να βγάλω ένα-ένα τα φιλιά
που είχα θησαυρίσει,
για την έκτακτη ανάγκη
που έχω τώρα.




*

Βαρέθηκα να με καλούν
σε επίσημα γεύματα.
Να καθόμουνα
σ’ ένα τραπέζι με φίλους
μια καθημερινή
να έτρωγα όσπρια και λαδερά,
με άφθονη ρακή,
να λάδωνα κι εγώ το αντεράκι μου.
Όλοι μαζί να συγχωρούσαμε
με μια μπουκιά τα πεθαμένα μας.




Από τη δίγλωσση έκδοση «Sotiris Pastakas - Food line», Forepaw Press 2014
Η μετάφραση στα αγγλικά έγινε από τους Jack Hirschman & Angelos Sakkis
Πρόλογος & σημείωμα οπισθόφυλλου: Jack Hirschman
Πίνακας εξωφύλλου: Agneta Falk

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου